fredag 15. juni 2007

Et slag for kristendommen...

For tiden er det enormt med tv-innslag angående homofiles rettigheter og gravide kvinners rett til abort. Som forkjemper for frihet og likeverd er jeg opptatt av at alle i et samfunn behandles med respekt og toleranse. Jeg forstår at homofile ønsker å gifte seg og få barn sammen. Har ikke noe imot at homofile skal få leve sammen i kjærlighet og bo sammen osv. Jeg har ikke noe imot homofile. Det mener jeg ikke kristendommen har heller, men homofili tror jeg er galt. Det blir regnet som en synd.


Paulus? første brev til korinterne 6:9-10:
Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, 10 verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike.


Det er ikke dermed sagt at vi skal frata dem noen rettigheter. Jeg mener bare ikke at de skal vies i kirken. De kunne fått samme rettigheter og blitt viet av en dommer eller noe, men ikke i kirken, ikke foran Gud.

Også er det dette med barn... Jeg tror at to homofile kunne vært veldig gode foreldre og hatt stor kjærlighet til barnet. Kanskje ofte større enn to hetrofile foreldre. Men jeg tror at barn bør vokse opp under mest mulige normale forhold. Ja, jeg bruker normale. For i utgangspunktet er det mann og kvinne som er skapt for hverandre og dermed blir det naturlig for et barn å vokse opp slik. (1+1=2, mann+kvinne= rett, kvinne+kvinne=galt osv..)

Ikke for å spre fordommer eller uttrykke rasisme eller noe av det slag, men bare for å si min mening. Burde muligens uttrykket en større ydmykhet, men jeg har ganske sterk mening på området. Jeg vet om flere homofile og jeg har overhodet ikke noe imot dem, men jeg tror bare at homofili ikke er riktig.

Så til kanskje det sterkeste temaet. Der jeg er så klar i min mening som overhode mulig. Abort...
At det er en menneske rett å ta livet av sitt eget barn er det dummeste jeg har hørt.

14 000 aborter blir tatt årlig i Norge. Det vil si 14 000 barnedrap i året i Norge. Siden 173 har over 45millioner drap av ufødte barn funnet sted. Visst noen tror at dette er en menneskerett så tar de grundig feil. Jeg forstår at noen har det vanskelig og kanskje ikke har råd til å ha barn. At det kan være ubeleilig, men da burde staten hjelpe til eller barnet blitt satt i et slags barnepass. (barnehjem, fosterhjem osv). Verden har mye godt i seg, men abort er en av ondende.



Mitt syn er veldig bastant og jeg er helt åpen for nye vinklinger. Bare å kommentere og kontakte meg visst du er uenig. Men det er viktige meninger som jeg mener er helt avgjørende...

2 kommentarer:

Anonym sa...

oi.. kremt* syntes du er en vis mann/ gutt andreas, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig med alt er jeg enig med mye! stå på!!

Meg sa...

Jeg er for det meste helt enig med deg.
Det er en kjent sak at "kristendommen" har gått, og går, sterkt ut imot homofile.
Det er rett og slett synd, at folk skal gå ut med person-angrep.
Skjønner ikke at folk tror de kan være bedre enn noen andre. Det er som fariserne og de relgiiøse somt rodde de var så mye bedre og kalte Jesus ting fordi han tilbrakte tid med dem. Hvis jesus hadde vært på jorda i da,g hadde han vært like radikal som han da han var på jorden sist...

Når det gjelder abort, tenker jeg at kvinner kan ha det veldig tøft , feks når de har blitt voldtatt, og det er svært vondt for dem. Jeg synes ikke de burde bli hengt ut som mordere (for de har sikkert mange ganger nok med sin egen samvittighet), men heller at de får et støtteprogram som hjelper dem til å gå gjennom det vanskelige som har skjedd med dem, og SÅ evt diksutere om hun vil beholde barnet eller ikke. Det burde ikke være tvang å ikke abortere.

Jeg tenker det i bunn og i grunn handler om medmenneskelighet. Der har vi MYE å lære.